banner-about_0.jpg

Puan Subaidah Sahib

"Semasa bermula sebagai seorang pengusaha kantin sekolah, saya tiada pengalaman langsung mengenai dunia perniagaan atau mempunyai sebarang modal. Kebetulan waktu itu ada pengusaha lain ingin menjual perniagaannya. Penuh tekad untuk menceburi bidang ini, saya terus mengambil alih perniagaan sedia ada.

Saya meminjam sebanyak RM10,000 dari Koperasi Serbaguna Guru-Guru Melayu Selangor untuk mula beroperasi. Saya juga meminjam dengan ahli keluarga bagi menampung perniagaan. Pada masa sama, saya bekerja sebagai pembantu am rendah sekolah dengan gaji hanya RM320/bulan.

Undefined

Azree Feekree bin Zamzuri

"Sebagai individu cacat penglihatan, saya sedar bahawa pendidikan adalah salah satu cara terbaik bagi menjamin masa depan yang lebih sempurna. Saya bercita-cita untuk menjadi seorang pensyarah dalam bidang Pendidikan Khas supaya dapat menyumbang dan menyediakan peluang serta kemudahan pendidikan sama rata untuk murid-murid keperluan khas seperti saya.

Undefined

Andy Telasai

”Saya ambil SPM pada tahun 2004. Saya cukup gementar sebenarnya kalau keputusan kurang baik dan saya tidak dapat melanjutkan pelajaran ke universiti. Jadi bila dapat keputusan tu memang legalah, keputusan cukup baik untuk masuk universiti.

Jika keputusan anda sangat baik, anda mungkin layak untuk memohon ke sebarang kolej atau universiti. Tetapi, keputusan yang kurang bagus itu tidak bermakna ia pengakhiran kepada segalanya. Apa pun keputusan, kita perlu terus pandang ke hadapan untuk berjaya."

Undefined

Zaharul-Lail

“Masa itu tak banyak kereta, tahun '85, '86. Saya kayuh basikal cari ada ke kereta rosak tengah jalan, ada sahaja kereta rosak saya berhenti, saya bagi perkhidmatan. Saya cakap dengan tuan punya kereta saya tak ada nak ambil upah, nak tolong. Macam itulah nak kembangkan workshop ni. Pasal dorang tak percaya orang OKU kan? Tangan (jari) saya 4, belah kiri 1, 5 jari mana boleh bekerja kan? Lepas itu kaki palsu pula.

Undefined
Share in: